دسته بندی :

آخرین مطالب سایت

اینستاگرام ما

ما را فالو کنید

لیبل پلمپ و کاربردهای آن

برچسب پلمپ

در میان انواع لیبل های موجود در بازار، لیبل پلمپ برای امنیت محصولات به کار می رود. در واقع انواع کالاهایی که در زمره محصولات سلامت محور قرار می گیرند، نیاز به حفظ ایمنی مناسبی دارند. این امر به خاطر آن است که امکان دستکاری آنها وجود نداشته باشد. توجه داشته باشید که برخی از انواع کالاهای الکترونیکی نیز که امکان تقلب و جعل در آنها وجود دارد، از این نوع لیبل استفاده می کنند. به طور کلی هر نوع کالایی که قابلیت تقلب و دستکاری در آنها وجود دارد، می توانند برای حفظ امنیت خود، این نوع برچسب را به کار گیرند.

از طرف دیگر، امکان استفاده مجدد و فروش دوباره محصولات مختلف از بین می رود. چون برچسب پلمپ با مقدار بالای چسبندگی خود مانع این اتفاق می شود.

لیبل پلمپ
لیبل پلمپ

ویژگی های لیبل پلمپ

یکی از قدرتمندترین ابزارهایی که شرکت های تولید کننده و یا وارد کننده محصولات مختلف آرایشی و بهداشتی می توانند از آن بهره بگیرند، لیبل پلمپ است. البته این امر در مورد محصولات غذایی، انواع داروها، مکمل ها و یا تجهیزات پزشکی نیز صدق می کند. دلیل این امر آن است که با وجود چنین برچسبی تقریبا جعل محصولات و دستکاری آنها غیرممکن می باشد.

نکته بسیار مهم در مورد برچسب پلمپ میزان مقاومت بالای آن است. در واقع این نوع برچسب می تواند در برابر گرما، سرما، رطوبت و یا انواع حلال های مختلف به خوبی مقاومت نماید. بنابراین این امکان وجود دارد که بتوان به راحتی محافظت از محصولاتی که نیاز به پلمپ دارند را به آن سپرد. دقت داشته باشید که این نوع لیبل به گونه ای طراحی شده است که میزان چسبندگی آن بالا باشد. به همین دلیل است که اگر شخصی به جز فرد مصرف کننده محصول، پلمپ کالا را باز کند، می توان متوجه آن شد.

بیشتر بخوانید
برچسب فارسی نویس: بررسی مشخصه ها و کاربردهای آن

البته نباید نکته بسیار مهمی را پیش از چسباندن لیبل پلمپ بر روی محصول مورد نظر فراموش کرد. این نکته آن است که باید قبل از چسباندن برچسب باید سطح مورد نظر را به خوبی پاک کرده و از عدم وجود هر نوع آلودگی مطمئن شوید. البته منظور از این آلودگی فقط گرد و غبار نیست. بلکه هر نوع رطوبت، روغن و چربی و یا انواع مواد شیمیایی می باشد.

لیبل پلمپ
لیبل پلمپ

یک نکته

فراموش نکنید که در بسیاری از مواقع از برچسب پلمپ به عنوان نوعی گارانتی و ضمانت برای محصولات مختلف استفاده می شود. به همین دلیل است که شرکت های تولید کننده و وارد کننده کالاهای مختلف توجه زیادی به طراحی و اهمیت آن دارند. در واقع به کار گرفتن این نوع برچسب به عنوان برچسب گارانتی موجب می شود افراد غیر متخصص و ناوارد، به دستکاری کالا، مخصوصا کالاهای الکترونیکی نپردازند.

نکته مهم آن است که برخی از شرکت هایی که از این روش به عنوان تضمینی بر اصل بودن محصولات خود استفاده می کنند، لیبل پلمپ را به صورت اختصاصی خود طراحی و تولید می نمایند. به عبارت دیگر این شرکت ها بر روی این لیبل لوگوی شرکت خود را درج می کنند و یا از عبارات و جمله های کاملا اختصاصی استفاده می نمایند.

انواع مختلف برچسب پلمپ

واقعیت این است که طرح و مدل لیبل پلمپ به سطحی بستگی دارد که قرار است بر روی آن چسبانده شود. برچسب هایی که پس از کنده شدن اثری از خود بر جا نمی گذارند، با نام برچسب پلمپ بی اثر شناخته می شوند. این نوع برچسب ها دارای دو لایه هستند. لایه اول در قسمت بالای برچسب قرار می گیرد. بر روی این لایه نقش مورد نظر درج می شود. لوگو و آرم و یا عبارتی که مشتری سفارش می دهد، بر روی این لایه قرار داده می شود. بنابراین وقتی که برچسب کنده می شود، فقط همان عبارت یا تصویری باقی می ماند که روی لایه اول درج شده بود. از جمله اصلی ترین کاربردهای این نوع برچسب، استفاده بر روی انواع اسناد دولتی و یا سازمانی و بایگانی ها می باشد.

بیشتر بخوانید
برچسب اصالت تلفیقی

در مقابل برچسب های بی اثر، انواع مختلفی از لیبل پلمپ وجود دارند که برخی از آنها اثرات کمی از خود به جای می گذارند و برخی دیگر عبارات یا تصاویر خاصی را بر روی سطح مورد نظر نقش می زنند. برچسبی که اثر کمی از خود به جای می گذارد، در واقع نشان می دهد که برچسب پلمپ کنده شده است. نکته مهم آن است که اثر به جا مانده در این مدل از برچسب ها بسیار کوچک است، اما به راحتی از بین نخواهد رفت. معمولا از پلی استر برای تولید این نوع برچسب پلمپ استفاده می کنند. جنس چسب به کار رفته نیز بسیار محکم می باشد. به طور کلی چنین مدل لیبل برچسب هایی برای صنایع مختلف به کار گرفته می شوند.

انواع لیبل پلمپ

از طرف دیگر برخی از انواع لیبل ها هستند که وقتی کنده می شوند، شکلی شطرنجی مانند از خود به جا می گذارند که البته این نوع تصویر نیز پاک نمی شود. به غیر از همه این مدل لیبل ها، برخی از انواع لیبل پلمپ با عنوان لیبل گچی شناخته می شوند. دلیل چنین نامگذاری آن است که این نوع لیبل به صورت یکدست و یکنواخت از سطح مورد نظر خود جدا نخواهد شد. بلکه موقع برداشتن این نوع لیبل از روی سطح مورد نظر، لیبل تکه تکه و اصطلاحا خرد می گردد. برخی دیگر از انواع برچسب های پلمپ نیز هستند که با نام VOID شناخته می شوند. این نوع برچسب ها هنگام جدا شدن از سطح، عبارت VOID را از خود به جا می گذارند.

بیشتر بخوانید
لیبل راهنما

مهم ترین انواع برچسب های پلمپ، هولوگرام ها می باشند. این نوع لیبل پلمپ اهمیت فوق العاده ای داشته و بسیار پرکاربرد و پرطرفدار هستند. معمولا طرح هایی که بر روی هولوگرام ها به کار می روند، ویژه و حتی تا حدودی پیچیده هستند. چاپ این نوع لیبل ها بسیار خاص و اختصاصی است. بنابراین امکان اینکه بتوان از روی آن کپی کرد، نامحتمل به نظر می رسد. دقت داشته باشید که مهم ترین کاربرد این نوع لیبل پلمپ، معرفی کردن برندی است که محصول مورد نظر را طراحی و تولید کرده است.

برچسب پلمپ
برچسب پلمپ

کلام آخر

توجه داشته باشید که می توان از لیبل پلمپ بر روی هر سطحی استفاده کرد. این امر شامل انواع سطوح پلاستیکی، فلزی، چوبی و غیره می شود. بنابراین می توان از آنها بر روی پاکت های نامه، جعبه های چوبی و یا کارتون ها بهره گرفت.

برای چاپ برچسب اصالت و لیبل‌های خام  و سایر خدمات مرتبط با چاپ لیبل و خرید انواع لیبل خام و ریبون مورد نیاز در زمان کوتاه و با کیفیت بالا، می‌توانید از شرکت کیمیا تجارت سیب سبز (اصالت چاپ) کمک بگیرید. شرکت شرکت کیمیا تجارت سیب سبز با برند اصالت چاپ، با سال‌ها تجربه و همکاری با برندهای معتبر کشور در زمینه چاپ لیبل و برچسب، فروش انواع لیبل، اسکرچ و ریبون برای کمک به شما آماده است.

بیشتر بخوانید
برچسب کالا از طراحی تا چاپ

منبع

    نظر شما چیست؟

    آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. زمینه های مورد نیاز علامت گذاری شده اند*