دسته بندی :

آخرین مطالب سایت

اینستاگرام ما

ما را فالو کنید

لیبل اصالت 4 در 2

لیبل اصالت 4 در 2

لیبل های اصالت بخش مهمی از تلاش های وزارت بهداشت و سازمان غذا و داروی کشور برای بهبود وضعیت سلامت جامعه و عدم استفاده از محصولات غیر استاندارد و قاچاق را شکل می دهند. این برچسب ها به صورتی استاندارد و مشخص، در سایزهای گوناگون طراحی می شوند. لیبل اصالت 4 در 2 یکی از رایج ترین و کاربردی ترین سایزهای مورد استفاده است.

برچسب اصالت 4 در 2

لیبل اصالت چیست

به طور کلی برچسب اصالت به عنوان تاییدیه و مجوز اصلی سازمان غذا و دارو بر روی محصولات آرایشی و بهداشتی، خوراکی ها، داروها، تجهیزات پزشکی و غیره به کار می رود. در واقع وجود آن موجب می شود که مصرف کننده محصولات سلامت محور از سلامت و اصالت محصولی که مصرف می کند، اطمینان حاصل کند. بر روی این برچسب کدها و شناسه هایی درج شده اند که به وسیله آن افراد می توانند به راحتی سلامت محصول را پیگیری کنند. این برچسب ها در سایزهای مختلفی طراحی می شوند تا بتوان از آنها بر روی محصولاتی با سایزهای متفاوت استفاده کرد. لیبل اصالت 4 در 2 یکی از رایج ترین سایزهای می باشد که می توان بر روی محصولات مختلف مربوط به حوزه های خوراک و تغذیه، آرایش و بهداشت و پزشکی مشاهده کرد.

اطلاعات درج شده بر روی لیبل اصالت 4 در 2 دقیقا همان اطلاعاتی هستند که بر روی سایر سایزهای برچسب های اصالت درج می شوند. بنابراین بر روی این نوع برچسب نیز به ترتیب شناسه تجاری محصول، شناسه رهگیری، شماره سری ساخت و تاریخ انقضای کالا زیر یکدیگر درج می شوند. یک بارکد دو بعدی و یک لایه اسکرچ نیز بر روی آن قرار دارد. زیر این لایه اسکرچ شناسه اصالت محصول درج شده است. نکته مهم در این باره آن است که فقط مصرف کننده اجازه خراشیدن لایه اسکرچ و مشاهده شناسه زیر آن را دارد.

بیشتر بخوانید
برچسب مشخصات کالا و انواع آن

از طرف دیگر بر روی برچسب اصالت 4 در 2 می توان یک آدرس اینترنتی، یک شماره تلفن گویا و یک شماره سامانه پیامکی را مشاهده کرد. هر سه آنها متعلق به سازمان غذا و داروی کشور هستند. از طریق آنها می توان محصول را پیگیری کرده و از اصالت آن مطمئن شد.

نحوه استعلام لیبل اصالت 4 در 2

واقعیت این است که مصرف کنندگان می توانند با گرفتن استعلام لیبل اصالت از سلامت محصول مورد نظر خود مطمئن شوند. این امر در مورد لیبل اصالت 4 در 2 نیز صدق می کند.

برای اینکه بتوانید اصالت محصول مورد نظر خود را پیگیری کنید، باید ابتدا شناسه رهگیری یا شناسه اصالت آن را بشناسید. شناسه رهگیری محصول همان کد UID است که می توانید بر روی برچسب اصالت 4 در 2 و زیر کد GTIN مشاهده کنید. اما شناسه اصالت درست زیر لایه اسکرچ قرار دارد که باید آن را خراشیده و کد را مشاهده کرد. توجه داشته باشید که این شناسه اهمیت فوق العاده ای دارد و برای هر محصول کاملا منحصر به فرد و اختصاصی می باشد.

لیبل اصالت 4 در 2

برای گرفتن استعلام لیبل اصالت کافی است به سایت TTAC مراجعه کرده و اطلاعات خواسته شده را وارد کنید. همچنین می توانید با تلفن گویای سازمان غذا و دارو تماس گرفته و شناسه اصالت محصول را اعلام کنید. همین کار را می توانید با سامانه پیامکی این سازمان انجام داده و اطلاعات مورد نظر را دریافت نمایید.

بیشتر بخوانید
لیبل اصالت مکمل های دارویی، غذایی و ورزشی

به غیر از اینها، روش دیگری هم برای استعلام لیبل اصالت 4 در 2 و یا هر سایز دیگری از این نوع لیبل وجود دارد. کافی است یک دستگاه بارکد خوان داشته باشید و یا اینکه از نرم افزارهای بارکد خوانی استفاده کنید که بر روی گوشی های تلفن همراه نصب می شوند. به این ترتیب می توانید با کمک بارکد دو بعدی درج شده بر روی لیبل، اصالت محصول مورد نظر خود را تایید کنید.

طراحی و چاپ لیبل اصالت 4 در 2

به طور کلی می توان برچسب اصالت 4 در 2 را به دو صورت طراحی و چاپ کرد؛ یکی به صورت تک ردیفه و دیگری به صورت چهار ردیفه. چاپ لیبل ها به صورت چهار ردیفه کاری آسان تر و البته سریع تر است. در حالی که لیبل اصالت 4 در 2 تک ردیفه دیرتر آماده می شود. دلیل این امر هم آن است که میزان سرعت آماده سازی و چاپ لیبل و نیز درج لایه اسکرچ بر روی آن به نسبت یک چهارم لیبل های چهار ردیفه کاهش پیدا می کند. این امر باعث می شود که سرعت چاپ کاهش پیدا کرده و در نتیجه زمان بیشتری برای آماده و ارائه کردن سفارش لازم باشد.

دقت داشته باشید که در حال حاضر امکان چاپ و آماده سازی تا پانصد هزار عدد لیبل اصالت 4 در 2 سانتی متری به صورت روزانه وجود دارد. البته شرط اصلی آن است که این تعداد به صورت چهار ردیفه طراحی و تولید شوند.

بیشتر بخوانید
اصالت کالا و روش های تشخیص آن

لیبل اصالت 4*2

چند نکته مهم

برای اینکه بتوان برچسب اصالت 4 در 2 سانتی متری را تولید و چاپ کرد باید از لوازم چاپ اختصاصی این کار استفاده نمود. اول از همه باید جنس لیبل را در نظر گرفت و مطمئن شد که از جنسی طراحی شده است که مناسب نیاز مشتری می باشد. همچنین برای چاپ لیبل اصالت باید حتما دارای دستگاه ها چاپی بود که برای این کار طراحی شده اند. دستگاه های پرینتر لیبل به طور کلی از مکانیسم چاپ حرارتی بهره مند می باشند.

از طرف دیگر به لیبل اسکرچ نیز نیاز دارید تا بتوانید آن را بر روی شناسه اصالت محصول درج نمایید. دقت داشته باشید که رول های جوهر مناسب برای چاپ لیبل اصالت 4 در 2 یا هر سایز دیگری با عنوان ریبون شناخته می شوند. ریبون ها در جنس ها و ابعاد مختلفی به بازار عرضه می شوند. بنابراین باید بتوانید ریبون مناسب برای دستگاه خود را شناخته و از آن برای چاپ لیبل ها استفاده کنید.

نکته بسیار مهمی که باید به آن دقت داشت آن است که فرقی نمی کند برچسب اصالت مورد نظر شما چه سایزی داشته باشند. استانداردهایی وجود دارند که باید در هنگام تولید و چاپ این لیبل ها به آنها توجه داشت. توصیه ما این است که قبل از دادن سفارش برای چاپ لیبل اصالت 4 در 2 و یا هر سایز و اندازه دیگری، حتما مطمئن شوید شرکت مورد نظر از سوی سازمان غذا و داروی کشور دارای مجوزهای لازم برای چاپ این نوع لیبل ها باشد.

بیشتر بخوانید
اصالت دارو و روش های استعلام آن

    نظر شما چیست؟

    آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. زمینه های مورد نیاز علامت گذاری شده اند*