دسته بندی :

آخرین مطالب سایت

اینستاگرام ما

ما را فالو کنید

لیبل دیجی کالا

لیبل خام دیجی کالا

یکی از انواع برچسب های موجود در بازار، برچسبی است که با عنوان لیبل دیجی کالا شناخته می شود. این لیبل به رنگ نارنجی بوده و بر روی کالاهایی چسبانده می شود که در انبار این شرکت وجود دارند. در واقع این برچسب به گونه ای طراحی می شود که بتوان به وسیله آن کالاها را از هم تشخیص داد. به این ترتیب می توان این کالاها را در انبار دیجی کالا شناسایی و پردازش کرده و سالم نگهداری کرد.

لیبل دیجی کالا
لیبل دیجی کالا

چرا لیبل دیجی کالا؟

واقعیت آن است که لیبل دیجی کالا به عنوان شناسنامه محصولات و کالاهایی به کار می رود که در انبار دیجی کالا موجود هستند. البته استفاده از آن نیز کاملا ضروری است. در واقع اگر فروشنده ای قصد داشته باشد محصولات خود را به سایت دیجی کالا عرضه کند، باید حتما کالاهای خود را برای انبار فروشگاه دیجی کالا ارسال نماید. اما اگر فروشندگان مختلف کالاهای متعددی را برای دیجی کالا ارسال کنند و هیچ روش خاصی برای شناسایی آنها وجود نداشته باشد، امکان گم شدن و مفقود شدن آنها وجود خواهد داشت بنابراین همه کالاها باید دارای یک شناسنامه مشخص باشند. این شناسنامه در واقع همان لیبل نارنجی رنگ است که هویت مشخصی به کالا می دهد.

واقعیت این است که برچسب دیجی کالا اهمیت فوق العاده ای در حفظ سلامت کالا و نگهداری آن در انبارهای این شرکت دارد. بنابراین درج آن بر روی کالاهایی که به این انبار ارسال می شوند، کاملا الزامی و اجباری است. در واقع شرکت دیجی کالا برای درج این نوع لیبل بر روی همه محصولات قوانین سختگیرانه ای دارد. شاید بتوان گفت دلیل اصلی این امر آن است که حفظ سلامت کالاهای ارسالی است. در واقع اگر لیبل نارنجی رنگ بر روی کالاها درج نشود، امکان گم شدن آن وجود دارد. زیرا نمی توان آن را به راحتی از میان هزاران کالای موجود در انبارهای دیجی کالا تشخیص داد.

بیشتر بخوانید
لیبل قرعه کشی

البته اگر فروشنده ای به دلایل مختلف امکان چاپ و چسباندن برچسب را نداشته باشد، می تواند با پرداخت هزینه های آن، این کار را به دیجی کالا و کارکنان آن بسپارد. چاپ لیبل دیجی کالا نیازمند ابزارهایی مثل پرینتر لیبل زن و رول های جوهر است. همچنین باید لیبل های نارنجی با کیفیتی را برای این کار تدارک دید. به همین دلیل بسیاری از فروشندگان ترجیح می دهند این کار را به دیجی کالا و یا به شرکت های معتبر بسپارند.

درج لیبل دیجی کالا کار راحتی است. ولی برای طراحی و چاپ آن بهتر است اگر تخصص کافی و لازم را نداریم، این کار را به شرکت هایی بسپاریم که در این زمینه به صورت کاملا تخصصی عمل می نمایند.

برچسب نارنجی دیجی کالا
برچسب نارنجی دیجی کالا

ویژگی های لیبل دیجی کالا

اصلی ترین و مهم ترین لیبل دیجی کالا رنگ نارنجی آن است. این رنگ باعث می شود که بتوان میان کالاها و محصولاتی که از سوی فروشندگان برای انبار دیجی کالا ارسال می شوند، تفاوت قائل شد.

یکی دیگر از ویژگی های اصلی آن جنس این برچسب است که از نوع پی وی سی می باشد. توجه داشته باشید که سایز و اندازه این نوع برچسب نیز به صورت کاملا استاندارد است. این سایز در واقع 51 در 34 میلی متر می باشد. برچسب های دیجی کالا که به صورت استاندارد در این سایز طراحی و چاپ می شوند، دو ردیفه هستند. اما باید بدانید که می توان این برچسب را در سایزهای دیگری نیز تولید کرد. مثلا برخی دیگر از سایزهای پرکاربرد برای تولید این نوع لیبل سایز 300 در 110 است. ضمن این که امکان چاپ لیبل نارنجی بر روی جنس های دیگر، از جمله رزین نیز وجود دارد.

بیشتر بخوانید
برچسب قرعه کشی و نکاتی که باید بدانید!

ویژگی سوم که اهمیت فوق العاده ای دارد، درج بارکد مناسب بر روی برچسب دیجی کالاست. در واقع همین بارکد است که به عنوان شناسنامه محصول عمل می کند. این بارکد باید به گونه ای درج شده باشد که کاملا خوانا باشد. به این ترتیب می توان به راحتی آن را توسط دستگاه بارکد خوان بررسی و اسکن کرد.

نکات مهم درباره درج و چاپ لیبل

واقعیت این است که به خاطر اهمیت فوق العاده لیبل دیجی کالا در شناسایی محصولات، شرکت دیجی کالا نیز قوانین خاصی را برای درج و چاپ آن در نظر گرفته است. اولین و مهم ترین قانون آن است که هر کالا و محصولی که وارد انبار این شرکت می شود، باید دارای لیبل منحصر به فرد و مخصوص به خود باشد. بنابراین قبل از اینکه کالایی را برای این شرکت ارسال کنید، باید حتما مطمئن شوید که لیبلی که بر روی کالا درج می شود، صحیح بوده و متعلق به همان کالا می باشد.

برای اینکه از صحت برچسب دیجی کالای درج شده روی کالای خود مطمئن شوید، می توانید از دستگاه بارکد خوان استفاده کنید. این کار وقت چندانی از شما نمی گیرد. ضمن اینکه مطمئن می شوید که کالا بازگردانده نمی شود. در واقع محصولی که در حال ارسال آن هستید، دقیقا همان محصولی است که خریداران دیجی کالا درخواست کرده اند.

بیشتر بخوانید
برچسب فارسی نویس: بررسی مشخصه ها و کاربردهای آن

از طرف دیگر باید به این نکته نیز توجه داشت که در برخی مواقع به دلایلی فروشنده مجبور می شود که لیبل دیجی کالا را دوباره چاپ کرده و آن را دوباره بر روی محصول مورد نظر درج کند. در چنین حالتی طبق دستورالعمل های شرکت دیجی کالا، فروشنده باید در هنگام درج برچسب جدید مطمئن شود که آن را بر روی برچسبی که قدیمی تر است، نمی چسباند و در واقع آن را نمی چسباند.

لیبل خام دیجی کالا
لیبل خام دیجی کالا

اهمیت کیفیت برچسب دیجی کالا

یکی دیگر از نکات بسیار مهم در مورد لیبل دیجی کالا کیفیت آن است. باید قبل از نصب برچسب بر روی کالای خود مطمئن شوید که اطلاعات درج شده بر روی آن کیفیت فوق العاده ای داشته و به راحتی پاک نمی شوند. در واقع گاهی پیش می آید که بر روی برچسب دست می کشید و متوجه می شوید که کیفیت چاپ بارکد بر روی آن در حدی پایین است که به راحتی پاک می شوند. اگر چنین اتفاقی افتاد، بهتر است اول از همه برای آنکه کار ارسال محصول عقب نیفتد، یک تکه چسب نواری بر روی لیبل بچسبانید  تا اطلاعات موجود روی آن پاک نشوند. در مرحله بعد اگر خودتان برچسب نارنجی را چاپ می کنید، بهتر است از ریبون و برچسب مرغوب تری استفاده کنید. اما اگر چاپ لیبل را به شرکتی سپرده اید، توصیه می کنیم که از آنها تقاضای استفاده از مصالح مرغوب تر را داشته باشید. اصالت چاپ علاوه بر خدمات فروش لیبل خام، ریبون، اسکرچ و چاپ لیبل اصالت، برچسب نارنجی رنگ دیجی کالا را هم با ارزان ترین قیمت برای شما چاپ کرده و در سریعترین زمان آن را به شما تحویل خواهد داد.

بیشتر بخوانید
برچسب کالا از طراحی تا چاپ

منبع : برچسب اصالت پاپیروس

    نظر شما چیست؟

    آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. زمینه های مورد نیاز علامت گذاری شده اند*