دسته بندی :

آخرین مطالب سایت

اینستاگرام ما

ما را فالو کنید

قیمت لیبل اصالت کالا به چه عواملی بستگی دارد؟

قیمت لیبل اصالت کالا به چه عواملی بستگی دارد

با توجه به اهمیت و ضرورت چاپ برچسب اصالت، شرکت های مختلفی در حوزه تولید و چاپ لیبل اصالت کالا فعالیت دارند. این لیبل ها با کیفیت ها و قیمت های متفاوتی قابل سفارش هستند. در این مقاله در مورد قیمت لیبل اصالت کالا و عوامل موثر بر آن صحبت خواهیم کرد.

قیمت لیبل اصالت کالا به چه عواملی بستگی دارد؟

لیبل اصالت کالا روی بسته بندی محصولات مختلف الصاق شده و باعث جلوگیری از تقلب و سودجویی از برندهای مطرح می شود. آغاز پیدایش آن مختص محصولات غذایی، دارویی، آرایشی و بهداشتی تحت نظارت سازمان غذا و دارو بوده است. اما امروزه این لیبل نه تنها برای این محصولات بلکه برای تمام محصولات، رواج یافته است. لیبل های اصالت به تولیدکنندگان و واردکنندگان اطمینان می دهد که دیگران نمی توانند از برند آنها سوء استفاده کنند. از طرف دیگر به خریداران اطمینان می دهد که از کالای با کیفیت و اصیل استفاده می کنند.

لیبل اصالت کالا چیست و چه کاربردی دارد؟

لیبل اصالت کالا، برچسبی سفید رنگ با حاشیه های زرد است. نوشته های روی آن مشکی بوده و شامل بارکد اصالت کالا، شماره سریال محصول، سری ساخت، تاریخ تولید و انقضا است. در قسمت پایین این لیبل، کد 16 رقمی وجود دارد که با یک لایه اسکرچ پوشانده می شود. چون کد فقط باید برای خریدار، قابل رویت باشد، اسکرچ روی آن، تا قبل از فروش به مصرف کننده نهایی، نباید خراش خورده باشد.

بیشتر بخوانید
مجوز ترخیص یا LC چیست؟

طبق ماده 13 قانون مبارزه با قاچاق به منظور شناسایی و رهگیری کالاها، تمام تولیدکنندگان و واردکنندگان محصولات سلامت محور، ملزم به استفاده از لیبل اصالت کالا برای تمام محصولات خود هستند. از ابتدای سال 1390، کاربرد این لیبل ها روی محصولات آرایشی و بهداشتی، غذایی و دارویی و تمام محصولاتی که مستقیما روی سلامتی انسان، تاثیر دارند، آغاز شد. به مرور با افزایش تقلب و سودجویی از محصولات و برندهای باکیفیت، کاربرد این لیبل برای سایر محصولات نیز رواج پیدا کرد.

قیمت لیبل اصالت کالا
لیبل اصالت کالا

با توجه به اهمیت این لیبل ها، برخی شرکت ها به طور مستقل اقدام به تولید آنها می کنند. یعنی دستگاه های پیشرفته برای چاپ و تولید آن خریداری نموده و لیبل مورد نیاز خود را تهیه می کنند. اما با توجه به قیمت بسیار بالای این دستگاه ها و تجهیزات مربوطه، بسیاری از شرکت ها، سفارش لیبل های مورد نیاز خود را به مجموعه های متخصص این حوزه می سپارند.

این لیبل ها در انواع و کیفیت های مختلف تولید می شوند، بنابراین قیمت های متفاوتی دارند. در ادامه راجع به عوامل موثر بر قیمت گذاری آنها صحبت خواهد شد.

چه عواملی بر قیمت لیبل اصالت کالا تاثیر می گذارد؟

شرکت های فعال در حوزه تولید لیبل اصالت کالا، ملزم به دریافت مجوز فعالیت از سازمان های ذیربط هستند. این شرکت ها لیبل ها را به صورت خام طراحی و تولید کرده و در اختیار متقاضیان قرار می دهند. همانند سایر کالاها، انتظار می رود محصول با کیفیت تر، قیمت بالاتری هم داشته باشد. اما عوامل مختلف دیگری نیز بر قیمت لیبل ها تاثیرگذار هستند که در ادامه ذکر خواهد شد.

بیشتر بخوانید
لیبل دیجی کالا

اولین عامل تاثیرگذار در قیمت لیبل اصالت کالا، جنس لیبل و موادی است که در چاپ آنها استفاده می شود. این مواد که ریبون نام دارد برای چاپ نوشته ها و اسکرچ روی لیبل استفاده می شود. ریبون ها در انواع و کیفیت های مختلفی وجود داشته و تاثیر زیادی بر کیفیت، ماندگاری و زیبایی لیبل اصالت کالا دارند. در مورد ریبون ها و انواع مختلف آن، در تیتر بعد توضیحات بیشتر ارائه خواهد شد.

لیبل های اصالت کالا در ابعاد مختلفی تولید می شوند، زیرا اندازه بسته بندی محصولات مختلف متفاوت است. از این رو عامل بعدی در تعیین قیمت لیبل اصالت کالا، ابعاد لیبل خام مورد نظر است. واضح است که هر چه ابعاد بسته بندی محصول مورد نظر بزرگ تر باشد، لیبل بزرگتری مورد نیاز بوده و لیبل بزرگتر قیمت بیشتری خواهد داشت. نکته دیگر در مورد ابعاد لیبل این است که اگر از میان اندازه های استاندارد انتخاب شود، قیمت مناسب تری خواهد داشت. زیرا کلیشه مرتبط با آن آماده بوده و نیاز به ساخت کلیشه مجدد نیست.

قیمت لیبل اصالت کالا
اندازه لیبل یکی از عوامل موثر بر قیمت لیبل اصالت کالا

عامل بعدی که در قیمت لیبل اصالت کالا موثر است، یک ردیفه یا چند ردیفه بودن لیبل است. لیبل های چند ردیفه قیمت مناسب تری دارند، زیرا در تولید آنها، دستگاه چاپ فشار کمتری متحمل می شود. بنابراین چاپ لیبل چند ردیفه مقرون به صرفه بوده و برای انواع محصولات پیشنهاد می شود.

بیشتر بخوانید
سامانه پیامکی لیبل اصالت کالا

عوامل دیگری نیز بر قیمت لیبل اصالت کالا موثر هستند. به عنوان مثال سفارش عمده در مقابل سفارش جزئی، قیمت مناسب تری برای متقاضی خواهد داشت. معمولا تولید کنندگان برای سفارش های عمده تخفیف خوبی ارائه می کنند.

انواع ریبون در تولید برچسب اصالت کالا

یکی از عوامل موثر در قیمت لیبل اصالت کالا، ریبون مورد استفاده در آن است. ریبون ها جوهرهای مخصوصی هستند که برای چاپ روی کارت PVC، از طریق چاپگرهای مستقیم، به کار می روند. این جوهرها به صورت ورقه های نازک رولی به فروش می رسند. این جوهرهای ورقه ای در ظاهر مشابه بوده اما به لحاظ کیفیت چاپ، تفاوت زیادی دارند. یکی از ارزان ترین ریبون های رایج در بازار، وکس نام دارد. کیفیت این نوع ریبون، نسبت به سایر انواع، پایین تر است، اما به دلیل قیمت مناسب، مورد استقبال قرار گرفته است.

رزین، رزین وکس و سوپر رزین، از انواع دیگر ریبون موجود در بازار ایران است. رزین ماده شیمیایی چسبنده و مقاومی است که افزودن آن به ریبون، باعث بهبود کیفیت چاپ می شود. لیبل هایی که با ریبون سوپر رزین چاپ می شوند، مقاومت بسیار بیشتری داشته و قیمت بالاتری نسبت به سه نوع دیگر ریبون دارند. ریبون وکس رزین و رزین، دارای کیفیت متوسط بوده و مورد استقبال زیادی قرار گرفته است. زیرا در ازای قیمت نسبتا مناسب، کیفیت خوب و قابل قبولی ارائه می کنند.

بیشتر بخوانید
برچسب اصالت تجهیزات پزشکی و دانستنی های آن
قیمت برچسب اصالت کالا
انواع ریبون در چاپ لیبل اصالت کالا

از کجا لیبل اصالت بگیریم؟

اگر قصد سفارش و خرید لیبل اصالت کالا دارید، عوامل مختلف مانند اندازه لیبل، مواد مورد استفاده و مقیاس سفارش را مدنظر داشته باشید. همچنین می توانید از کارشناسان شرکت کیمیا تجارت سیب سبز با برند اصالت چاپ، مشاوره بگیرید. این شرکت به صورت شبانه روزی، در زمینه های مختلف از جمله قیمت لیبل اصالت کالا، راهنمای شما خواهد بود.

امید است مطالب ارائه شده در این مقاله، اطلاعات مورد نیاز شما را در زمینه لیبل های اصالت وزارت بهداشت و عوامل موثر بر قیمت آنها، تامین نماید.

منبع : سلامت دارو ایرانیان

    نظر شما چیست؟

    آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. زمینه های مورد نیاز علامت گذاری شده اند*