دسته بندی :

آخرین مطالب سایت

اینستاگرام ما

ما را فالو کنید

لیبل اصالت تجمیعی و تفاوت آن با برچسب اصالت کالا

لیبل اصالت تلفیقی

لیبل روی محصولات مختلف، شامل اطلاعاتی است که در زنجیره فروش تا رسیدن به مصرف کننده نهایی، راهنمایی های لازم را ارائه می دهد. یکی از ضرورت های فرآورده های دارویی و غذایی، لیبل های اختصاصی است که بر روی آنها الصاق می گردد. در این مقاله با یکی از لیبل های سازمان غذا و دارو با نام لیبل اصالت تجمیعی آشنا خواهید شد.

لیبل اصالت تجمیعی
لیبل در بسته بندی محصولات سلامت محور

برچسب اصالت مادری یا تجمیعی چیست؟

لیبل اصالت توسط سازمان غذا و دارو طراحی شده و بر روی محصولات سلامت محور چسبانده می شود. هدف اصلی از این لیبل ها، ایجاد سهولت در زنجیره عرضه و فروش این محصولات و نیز کنترل و مدیریت تامین آنهاست.

لیبل اصالت تجمیعی یا مادری، یکی از انواع لیبل های اصالت بوده که هدف از آن ایجاد ارتباط منطقی و نسبی، بین سطوح مختلف محصول است. سطوح مختلف محصول از سطح صفر (SP0) آغاز شده تا سطح 9 (SP9) ادامه می یابد. به عنوان مثال در شرکت دارویی به یک شربت تولید شده، سطح صفر گفته می شود. وقتی 6 عدد از این شربت ها در یک بسته بندی واحد قرار گیرد، به آن بسته بندی، سطح 1 گفته می شود. وقتی کارتن ها در بسته های 10 تایی روی یک پالت قرار گیرند، به آن پالت سطح 2 اطلاق می گردد. این روال تا سطح 9 ادامه پیدا می یابد. لیبل اصالت تجمیعی بر روی سطوح بالاتر از صفر الصاق می گردد.

بیشتر بخوانید
برچسب اصالت کالا سازمان غذا و دارو و اهمیت آن

مزایای وجود لیبل اصالت تجمیعی

محصولات دارویی و سلامت محور، به دلیل حساسیت در نگهداری، از جهت بسته بندی، فرایند عرضه، انبارداری و توزیع شیوه های خاصی دارند. این شیوه ها سلامت محصول را تا رسیدن به مصرف کننده نهایی تضمین می کند. شناسه تجمیعی یا مادری (Aggregation ID) در واقع شناسه های یونیک و منحصر به فردی است که رابطه منطقی بین شناسه های ردیابی و رهگیری سطح صفر در یک بسته بندی را ایجاد می کند. لیبل اصالت تجمیعی که بر روی بسته بندی سطوح بالاتر مثل کارتن، درج می شود، امکان بازیابی شناسه های یونیک محصولات داخل آن را امکان پذیر می کند.

مهم ترین مزیت لیبل اصالت تجمیعی، این است که برای شمارش، در فرآیند انبارداری و توزیع کالا، نیاز به باز کردن تک تک کارتن ها نیست. این مزیت باعث صرفه جویی اقتصادی، جلوگیری از هزینه های اضافی بسته بندی، تسریع مراحل مختلف عرضه و همچنین کنترل بهینه محصولات می شود.

بعد از اینکه تعداد شناسه های محصول در سطح صفر در بسته بندی های بزرگتر مانند کارتن و شیرینگ، به شناسه های تجمیعی مرتبط شدند، فایل XML با ساختار معین تولید و لیبل تجمیعی تولید شده بر روی سطح بسته بندی مربوط، چسبانده می شود.

نحوه تشخیص لیبل اصالت تجمیعی

لیبل اصالت تجمیعی (سطح صفر تا 9) شباهت زیادی با لیبل اصالت (سطح صفر) دارد. هر دو از نظر ظاهری کاملا شبیه بوده (برگه ای کوچک با زمینه سفید و حاشیه زرد رنگ) و دارای GTN/GTIN، سری ساخت و تاریخ انقضا یکسان هستند. در نظر داشته باشید که هر دو لیبل مرتبط بوده و بیانگر اصالت کالا هستند، در نتیجه باید استعلام از هر دو لیبل، نتیجه یکسان داشته باشد. با این وجود تفاوت هایی بین این دو برچسب وجود دارد که تشخیص آنها، نیازمند دقت بیشتری است.

بیشتر بخوانید
لیبل اصالت مواد شوینده و بهداشتی

اولین تفاوت این است که رقم اول GTN/GTIN، در لیبل اصالت همیشه صفر بوده در حالی که در لیبل اصالت مادری بین 1 تا 9 متغیر است. همچنین رقم ششم در کد رهگیری UID لیبل اصالت، همیشه صفر ولی در لیبل اصالت مادری، بین 1 تا 9 است. تفاوت بعدی با نگاهی گذار قابل تشخیص است. لیبل اصالت حاوی اسکرچ (لایه محافظ شناسه اصالت) و شناسه اصالت 16 رقمی در زیر آن است. این کد (کادری طوسی رنگ با چهار گروه عدد چهار رقمی) در لیبل اصالت تجمیعی وجود ندارد.

برچسب اصالت تجمیعی
روش تشخیص لیبل اصالت تجمیعی

چاپ برچسب اصالت تجمیعی

برای خرید برچسب اصالت و سفارش چاپ برچسب اصالت تلفیقی کافیست با ما تماس بگیرید تا مشاوران کیمیا تجارت سیب سبز شما را در انتخاب مناسب ترین لیبل راهنمایی نمایند و در صورت تمایل سفارشات چاپ شما را با ارزان ترین قیمت در سریع ترین زمان ممکن طراحی و چاپ نمایند.

پرسش های پرتکرار درباره لیبل اصالت تجمیعی

کاربرد لیبل اصالت تجمیعی یا مادری چیست؟

مهم ترین فایده و کاربرد لیبل اصالت تجمیعی یا مادری، این است که برای شمارش، در فرآیند انبارداری و توزیع کالا، نیاز به باز کردن تک تک کارتن ها نیست. یعنی با مشاهده لیبل اصالت تجمیعی روی کارتن، بازیابی شناسه های فرآورده های داخل آن مقدور خواهد بود.

مزیت استفاده از برچسب اصالت تجمیعی چیست؟

برچسب اصالت تجمیعی مزایای زیادی دارد از جمله: صرفه جویی اقتصادی، جلوگیری از هزینه های اضافی بسته بندی، تسریع مراحل مختلف در فرآیند عرضه و همچنین امکان کنترل بهینه فرآورده های دارویی و محصولات سلامت محور

بیشتر بخوانید
برچسب اصالت تلفیقی

    نظر شما چیست؟

    آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. زمینه های مورد نیاز علامت گذاری شده اند*