دسته بندی :

آخرین مطالب سایت

اینستاگرام ما

ما را فالو کنید

خرید لیبل وزارت بهداشت + راهنمای کامل

خرید لیبل وزارت بهداشت

وزارت بهداشت وظایف گسترده ای بر عهده دارد. یکی از وظایف مهم این وزارتخانه نظارت بر سلامتی محصولات غذایی شامل کلیه مواد خوراکی و آشامیدنی و همچنین محصولات دارویی است. یکی از راهکارهای وزارت بهداشت برای انجام این وظیفه خطیر، الزام به استفاده از برچسب های مختلف از جمله لیبل اصالت کالا، سیب سلامت و جدول ارزش غذایی، روی محصولات است. در این مقاله جزئیات بیشتری در مورد انواع مختلف این لیبل ها و خرید لیبل وزارت بهداشت تقدیم خواهد شد.

لیبل وزارت بهداشت برای چه محصولاتی استفاده می شود؟

برای داشتن جامعه ای سالم، نیازمند محصولات غذایی سالم هستیم. بنابراین سلامت و کیفیت مواد غذایی اهمیت زیادی دارد. در سطح جامعه، وزارت بهداشت مسئول نظارت و کنترل سلامت و کیفیت محصولات غذایی و دارویی است. لیبل وزارت بهداشت یکی از ابزارهای کاربردی برای انجام این امر مهم است. با توجه به اهمیت موضوع، بسیاری از تولیدکنندگان و واردکنندگان محصولات سلامتی محور از این لیبل ها استقبال کرده اند؛ زیرا می دانند با خرید لیبل وزارت بهداشت، می توانند در مورد سلامتی و کیفیت محصول خود به مشتریان اطمینان خاطر بدهند.

خرید لیبل وزارت بهداشت
توجه به لیبل وزارت بهداشت بر روی محصولات سلامت محور

دسته دیگر از محصولات ملزم به خرید لیبل وزارت بهداشت، محصولات آرایشی، بهداشتی و دارویی هستند. از آن جایی که این محصولات به صورت مستقیم بر سلامتی انسان تاثیر می گذارند، طبق قوانین، برای توزیع در بازار باید تاییدیه وزارت بهداشت را کسب نمایند. روند به این صورت است که محصولات بعد از تایید وزارت بهداشت یا سازمان غذا و دارو، شناسه های منحصر به فردی دریافت می کنند. این شناسه ها در سامانه های وزارت بهداشت قابل شناسایی و رهگیری هستند. یعنی مصرف کنندگان می توانند با استفاده از کدها و شناسه های روی محصول، از اصالت و کیفیت آن مطمئن شوند. بنابراین تمام تولیدکنندگان و واردکنندگان محصولات سلامت محور ملزم به خرید لیبل وزارت بهداشت هستند.

بیشتر بخوانید
مجوز ترخیص یا LC چیست؟

دسته سوم از محصولات ملزم به خرید لیبل وزارت بهداشت، مکمل های ورزشی هستند. امروزه با توجه به اقبال عمومی مردم به تناسب و زیبایی اندام، این مکمل ها رواج زیادی پیدا کرده اند. بنابراین سلامت و ایمنی آنها بسیار مهم است. در هنگام خرید مکمل های ورزشی، بعد از مشورت با کارشناسان تغذیه، به لیبل های وزارت بهداشت بر روی محصول توجه نمایید. در ادامه مقاله مهم ترین لیبل های وزارت بهداشت معرفی می گردند.

معرفی انواع پرکاربرد برچسب وزارت بهداشت

از آن جایی که هدف اصلی انواع لیبل وزارت بهداشت این است که مصرف کنندگان از اصیل و با کیفیت بودن محصول، اطمینان حاصل نمایند؛ بنابراین آشنایی با آنها برای همه مردم ضرورت دارد.

برچسب اصالت کالا

اولین و مهمترین لیبل که تولیدکنندگان و وارد کنندگان محصولات سلامت محور، ملزم به استفاده از آن هستند، لیبل اصالت کالا است. این لیبل به رنگ زمینه سفید، حاشیه های زرد و نوشته های مشکی است. در قسمت پایین آن کدی 16 رقمی، پوشانده شده با اسکرچ وجود دارد. این کد منحصر به محصول مورد نظر است. از طریق شناسه و کدهای موجود روی این لیبل، می توان اصالت، سلامت و کیفیت محصول را شناسایی و رهگیری کرد.

خرید برچسب وزارت بهداشت
لیبل اصالت کالا

لیبل سیب سلامت

دومین لیبل، سیب سلامت است. این لیبل همان طور که از نامش پیداست، نشانه سلامت، بهداشت و ایمنی محصول می باشد. این لیبل از سوی سازمان غذا و دارو، هم به محصولات داخلی و هم به محصولات وارداتی، اعطا می شود. برچسب سیب سلامت فقط به محصولاتی تعلق می گیرد که استانداردهای مورد نیاز در فرآیند تولید، نگهداری و همچنین توزیع آنها، رعایت شده باشند.

بیشتر بخوانید
برچسب قرعه کشی و نکاتی که باید بدانید!
خرید لیبل وزارت بهداشت
لیبل سیب سلامت

حتما با جدول ارزش غذایی روی محصولات آشنا هستید. این جدول با نام جدول حقایق تغذیه ای هم شناخته می شود. خرید لیبل وزارت بهداشت، برای تولیدکنندگان و واردکنندگان محصولات غذایی، شامل این لیبل هم می شود. ردیف های این جدول معمولا با رنگ های قرمز، نارنجی و سبز پوشیده شده و میزان انرژی، قند، چربی، نمک، اسیدهای چرب ترانس موجود در محصول را بر حسب گرم یا میلی لیتر نشان می دهد. رنگ قرمز نشانه درصد زیاد، رنگ نارنجی نشانه درصد متوسط و رنگ سبز نشانه درصد اندک است. توجه به این لیبل به ویژه برای کسانی که دچار بیماری هایی چون دیابت، کبد چرب و سایر بیماری های مشابه هستند، بسیار اهمیت دارند. به عنوان مثال اگر نوار مربوط به چربی در یک محصول قرمز باشد، به معنای سطح بالای چربی آن محصول است و افراد مبتلا به چربی و کبد چرب، در مصرف آن باید احتیاط کنند.

نحوه خرید لیبل وزارت بهداشت

خرید لیبل وزارت بهداشت، با توجه به اهمیت و حساسیتی که دارد، نیازمند رعایت شرایط و ضوابط معینی است. متقاضی خرید لیبل وزارت بهداشت ابتدا باید به سایت سازمان غذا و دارو مراجعه کرده، مرحله ثبت نام را انجام داده و کد فعال سازی دریافت نماید. سپس اطلاعات محصول یا محصولاتی را که قصد خرید لیبل برای آنها دارد، از طریق فایل های مشخص با فرمت اکسل، در سایت بارگذاری نماید. برخی از مهم ترین اطلاعات مورد نیاز در این مرحله عبارتند از: نام دقیق و شناسه ملی تولیدکننده، واردکننده و توزیع کننده محصول، تاریخ تولید و انقضای آن، سری ساخت، کد GTIN، پروانه بهداشتی و شماره ترخیص کالا از گمرک.

بیشتر بخوانید
اصالت کالا و روش های تشخیص آن

برای انجام بهتر و سریع تر این فرآیند، متقاضیان خرید لیبل وزارت بهداشت می توانند از شرکت های معتبر چاپ و تولید لیبل کمک بگیرند.

خرید لیبل وزارت بهداشت
تشخیص لیبل تقلبی از لیبل اصلی

روش تشخیص لیبل تقلبی از برچسب اصلی

همان طور که بارها تاکید شد، هدف از لیبل های وزارت بهداشت این است که مصرف کنندگان بتوانند با استفاده از آنها، اصالت، کیفیت و سلامت محصول مورد نظر را بررسی نمایند. توجه داشته باشید همان طور که محصولات فیک و تقلبی در بازار فراوان است، امکان چاپ لیبل های تقلبی هم فراهم است. بنابراین صرفا وجود لیبل روی محصول، نشانه سلامت و اصالت محصول نیست، بلکه باید کدها و شناسه های مربوط به آنها در سامانه غذا و دارو قابل رهگیری و استعلام باشند. رهگیری و استعلام محصولات سلامت محور از طریق سامانه غذا و دارو به آدرس https://ttac.ir/Inquiry به راحتی و با سرعت امکان پذیر است. پس لازم است به عنوان یک وظیفه ملی، نسبت به لیبل های روی محصولات سلامت محور، حساس و هوشیار باشیم. انجام درست این وظیفه، ما را برای داشتن جامعه ای سالم با محصولات مرغوب و اصیل، یاری خواهد کرد.

در این مقاله مهم ترین نکات در مورد خرید لیبل وزارت بهداشت، به صورت خلاصه ذکر شد. امید است برای تولیدکنندگان، واردکنندگان و همچنین مصرف کنندگان محصولات سلامت محور، مفید واقع شود. برای کسب اطلاعات بیشتر درباره خرید لیبل وزارت بهداشت و سفارش چاپ برچسب، می توانید با کارشناسان شرکت کیمیا تجارت سیب سبز با برند اصالت چاپ، ارتباط برقرار نمایید.

بیشتر بخوانید
شناسه اصالت؛ نحوه تولید، استعلام و کاربردهای آن

    نظر شما چیست؟

    آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. زمینه های مورد نیاز علامت گذاری شده اند*