دسته بندی :

آخرین مطالب سایت

اینستاگرام ما

ما را فالو کنید

پیش کد یا Prefix چیست و چه کاربردی دارد؟

پیش کد یا Prefix

شرکت هایی که در حوزه محصولات غذایی و دارویی، فعالیت می کنند، از طریق سازمان غذا و دارو نظارت می شوند. این سازمان بر تولید، واردات و سایر فعالیت های این شرکت ها نظارت داشته و مجوزهای لازم را برای آنها صادر می کند. در ادامه اطلاعات کاملتری در مورد پیش کد یا پریفیکس – Prifix دریافت خواهید کرد.

پیش کد در لیبل اصالت کالا

پیش کد یکی از مشخصه هایی است که توسط این سازمان به شرکت های صاحب پروانه اعطا شده و در تمام محصولات آنها لیبل گذاری می گردد.

پیش کد چیست
پیش کد اعطایی سازمان غذا و دارو به شرکت های صاحب پروانه

پیش کد یا Prefix چیست و چه کاربردی دارد؟

Prefix، عددی چهار یا پنج رقمی است که در تولید UID اختصاصی برچسب اصالت و لیبل اصالت تجمیعی محصولات غذایی و دارویی مورد استفاده قرار می گیرد. این کد توسط سازمان غذا و دارو به شرکت های صاحب پروانه تولید یا واردات این محصولات اعطا می گردد و از تولید شناسه های تکراری در لیبل اصالت و کدهای رهگیری مربوطه، جلوگیری می کند. شناسه رهگیری (UID)، یک کد 20 رقمی یکتا و منحصر به فرد بوده که 5 رقم اول آن پیش کد شرکت است. این کد برای شرکت های کوچک اختصاصی 5 رقمی و برای شرکت های بزرگ 4 رقمی است. (رقم پنجم در شرکت های بزرگ به اختیار بین 0 تا 9 خواهد بود. این امر باعث تولید کدهای یونیک در تعداد بسیار بیشتر در بلند مدت می شود.)

بیشتر بخوانید
شناسه اصالت؛ نحوه تولید، استعلام و کاربردهای آن

محل قرارگیری آن در کارتابل مدیر عامل، در صفحه اول، زیر عنوان شرکت است. در صورتی که جای آن خالی باشد، شرکت صاحب پروانه می تواند از طریق سامانه پشتیبانی سازمان غذا و دارو به آدرس https://support.ttac.ir/ اقدام نموده و یک تیکت مبنی بر درخواست این کد، در قسمت مشکلات فایل های شناسه رهگیری و ردیابی (XML)، ارسال نماید.

Prefix
سامانه پشتیبانی سازمان غذا و دارو

معمولا 24 ساعت بعد از ارسال تیکت، کد اختصاصی از طرف این سامانه ارسال شده و در جایگاه یاد شده، قرار می گیرد. جهت دریافت سریع تر، می توانید از شرکت کیمیا تجارت سیب سبز با برند اصالت چاپ به صورت رایگان مشاوره بگیرید.

پرسش های متداول

Prefix یا پیش کد شرکت چیست؟

کد چهار یا پنج رقمی اختصاصی است که از طرف سازمان غذا و دارو به شرکت های صاحب پروانه در این حوزه اعطا می گردد.

کاربرد پیش کد در لیبل اصالت کالا چیست؟

5 رقم اول شناسه رهگیری UID، در لیبل اصالت، همان پیش کد است.

چگونه می توان برای یک شرکت پیش کد دریافت کرد؟

مراحل لازم برای دریافت پیش کد شرکت های حوزه غذا و دارو از طریق سایت TTAC به آدرس www.ttac.ir انجام می شود.

    نظر شما چیست؟

    آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. زمینه های مورد نیاز علامت گذاری شده اند*