دسته بندی :

آخرین مطالب سایت

اینستاگرام ما

ما را فالو کنید

برچسب اصالت تلفیقی

برچسب اصالت تلفیقی

اگر گمان می کنید که برچسب اصالت کالا مهم ترین و پرکاربردترین برچسبی است بر روی کالاهای بهداشتی و آرایشی و خوراکی ها و انواع داروها و تجهیزات دارویی، به کار می رود، اشتباه می کنید. پرکاربردترین برچسبی که در حال حاضر مورد تایید وزارت بهداشت و سازمان غذا و دارو می باشد، برچسب اصالت تلفیقی است. این برچسب برای کالاهای وارداتی به کار می رود و البته طرفداران زیادی هم دارد. در حقیقت می توان گفت این برچسب کاملا مطابق با نیازهای مصرف کنندگان طراحی شده است. ضمن این که منافع شرکت های واردکننده محصولات خارجی را نیز برای این طراحی در نظر داشته اند.. هدف اصلی به کارگیری این نوع لیبل ارائه اطلاعات کافی به مصرف کنندگان است. توجه داشته باشید که این نوع لیبل نیز مورد تایید سازمان غذا و داروی کشور می باشد.

لیبل اصالت تلفیقی

چرا از برچسب اصالت تلفیقی استفاده می کنند؟

حقیقت این است که طی سال های اخیر که استفاده از برچسب اصالت کالا و نیز برچسب فارسی نویس برای واردکنندگان محصولات خارجی الزامی شده است، این شرکت ها با مشکلی روبرو شده اند. هر دو این برچسب ها بر اساس استانداردهایی طراحی و چاپ می شوند که سازمان غذا و داروی کشور تعیین کرده است. در واقع عدم وجود هر کدام از آنها به معنای غیرمجاز و غیر قانونی بودن محصول مورد نظر می باشد. اما با طراحی برچسب اصالت تلفیقی مشکل اصلی شرکت های وارد کننده محصولات سلامت محور حل شد.

بیشتر بخوانید
اصالت دارو و روش های استعلام آن

ماجرا از این قرار است که برخی از محصولات وارداتی به کشور در زمره محصولات سلامت محور قرار می گیرند. این محصولات شامل انواع کالاهای خوراکی، بهداشتی، آرایشی، دارویی و یا تجهیزات پزشکی می شوند. این محصولات حتما باید دارای لیبلی باشند که به آن لیبل اصالت کالا گفته می شود. این کار برای آن است که مصرف کنندگان محصول بتوانند سلامت و اصالت آن را پیگیری کنند.

از طرف دیگر محصولاتی که از طریق قانونی از خارج از کشور وارد بازار می شوند نیز باید از لیبل فارسی نویس استفاده کنند. دلیل این امر هم آن است که این محصولات دارای توضیحات به زبان فارسی نیستند. عدم وجود توضیح به زبان فارسی موجب می شود که مصرف کننده ایرانی در هنگام مصرف محصول مورد نظر دچار اشکال شود. بنابراین بر روی برچسب فارسی نویس، همه اطلاعات مهم مربوط به محصول، از جمله کشور تولید کننده، برند تولید کننده، شرکت وارد کننده، پروانه بهداشت کالا و نیز نکات ضروری و مهم در مورد مصرف آن درج می شود. همچنین در صورت ضرورت نکات ایمنی که در هنگام مصرف آن باید رعایت شود نیز قید می گردد.

اهمیت این برچسب

نکته مهم آن است که درج هر دو برچسب، یعنی لیبل اصالت کالا و برچسب فارسی نویس بر روی کالاهای وارداتی الزامی است. بنابراین با هماهنگی وزارت بهداشت و سازمان غذا و داروی کشور قرار بر آن شد که وارد کنندگان محصولات آرایشی و بهداشتی به جای استفاده کردن همزمان از این دو برچسب، از لیبل اصالت تلفیقی استفاده کنند. این لیبل دربردارنده همه اطلاعات هر دو نوع برچسب به صورت یکجا در یکدیگر می باشد. به این ترتیب این امکان برای شرکت های وارد کننده کالاهای بهداشتی و آرایشی فراهم می شود که از هزینه های خود کاسته، یک برچسب را استفاده نمایند.

بیشتر بخوانید
برچسب اصالت کالا : ویژگی ها و روش استعلام
برچسب فارسی نویس
برچسب فارسی نویس

مزایای استفاده از لیبل اصالت تلفیقی

واقعیت این است که به کار گرفتن لیبل اصالت تلفیقی دارای مزایای متعددی است و البته به خاطر همین مزایاست که طرفداران زیادی دارد.

اولین و اصلی ترین مزیت استفاده از این نوع لیبل، کمتر شدن هزینه ها می باشد. در حالت عادی، شرکت های وارد کننده محصولات بهداشتی و آرایشی باید دو نوع برچسب را چاپ کرده و در نتیجه هزینه مربوط به هر دو آنها را بپردازند. در حالی که با استفاده از برچسب اصالت تلفیقی فقط هزینه یک نوع برچسب پرداخت می شود.

مزیت دیگر استفاده از این نوع برچسب، زیباتر شدن ظاهر کالا می باشد. در حقیقت وقتی وارد کنندگان کالا هر دو نوع برچسب را بر روی محصول درج می کردند، فضای مورد نظر بسیار شلوغ به نظر رسیده و در نتیجه جذابیت ظاهری آن از دست می رفت. در چنین حالتی یا مصرف کنندگان از خرید محصول خودداری می کردند و یا اینکه برچسب ها را به صورت کامل مطالعه و بررسی نمی نمودند.

شاید بتوان گفت همین دو مزیت اصلی برای پرکاربرد شدن برچسب اصالت تلفیقی کافی باشند. اما مزیت های دیگری هم وجود دارند. برای مثال پس از چاپ هر برچسب، باید زمان و هزینه ای را برای چسباندن آن بر روی محصول صرف کرد. در صورت استفاده از هر دو برچسب، زمان و البته هزینه چسباندن برچسب ها بیشتر می شود. در حالی که استفاده از لیبل اصالت تلفیقی هم به زمان کمتری برای چسباندن نیاز دارد و هم اینکه فقط نیازمند پرداخت هزینه برای یک نوع لیبل می باشد.

بیشتر بخوانید
چگونه برچسب اصالت کالا بگیریم
لیبل اصالت تلفیقی
لیبل اصالت تلفیقی

چند نکته مهم

اگر تصمیم به استفاده از برچسب اصالت تلفیقی گرفته اید، بد نیست به چند نکته مهم در این باره توجه داشته باشید. اول از همه آنکه گرچه هزینه های شرکت های وارد کننده محصولات خارجی با استفاده از این نوع برچسب، کاهش پیدا می کند، ولی این سخن به معنای آن نیست که قیمت لیبل های تلفیقی کمتر از بقیه لیبل هاست. اتفاقا چاپ این نوع برچسب کار بسیار سختی است و زمان زیادی هم صرف تولید آن می شود. دلیل این امر هم کوچک بودن برچسب، خاص بودن طرح آن و مقدار زیاد اطلاعاتی است که باید بر روی آن درج شود.

همچنین باید به این نکته توجه داشت که در هنگام چاپ لیبل اصالت تلفیقی میزان ضایعات کار و نیز دورریزهای آن نسبتا زیاد می باشد. همچنین سرعت چاپ آن نیز به خاطر دقتی که برای این کار لازم می باشد، کمتر از چاپ سایر انواع برچسب هاست.

دقت داشته باشید که اگر بنا به هر دلیلی مشتری قصد داشته باشد از برچسبی با ابعادی متفاوت از سایزهای موجود در بازار استفاده کند، باید کلیشه جدیدی برای آن طراحی و تولید کرد. در چنین حالتی هزینه چاپ برچسب و نیز زمان تحویل سفارش افزایش پیدا خواهد کرد.

توجه داشته باشید که در حال حاضر می توان به صورت روزانه حدود 300 هزار برچسب اصالت تلفیقی را چاپ کرده و به مشتریان تحویل داد.

بیشتر بخوانید
نرم افزار برچسب اصالت

برای چاپ برچسب اصالت و لیبل‌های خام  و سایر خدمات مرتبط با چاپ لیبل و خرید انواع لیبل خام و ریبون مورد نیاز در زمان کوتاه و با کیفیت بالا، می‌توانید از شرکت کیمیا تجارت سیب سبز (اصالت چاپ) کمک بگیرید. شرکت شرکت کیمیا تجارت سیب سبز با برند اصالت چاپ، با سال‌ها تجربه و همکاری با برندهای معتبر کشور در زمینه چاپ لیبل و برچسب، فروش انواع لیبل، اسکرچ و ریبون برای کمک به شما آماده است.

منبع

    نظر شما چیست؟

    آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. زمینه های مورد نیاز علامت گذاری شده اند*