دسته بندی :

آخرین مطالب سایت

اینستاگرام ما

ما را فالو کنید

برچسب اصالت کالا 4 در 1

برچسب اصالت کالا 4 در 1

طبق دستورالعمل سازمان غذا و داروی کشور برچسب های اصالت همواره طرح ثابتی دارند ولی می توان آنها را در سایزها و اندازه های گوناگون طراحی و چاپ کرد. کوچک ترین اندازه استاندارد موجود در بازار، برچسب اصالت کالا 4 در 1 می باشد. دقت داشته باشید که این نوع برچسب هیچ تفاوتی با برچسب هایی که در سایزهای دیگر، از جمله سایز 4 در 2 تولید می شوند، ندارند.

برچسب اصالت کالا 4 در 1
برچسب اصالت کالا 4 در 1

برچسب اصالت کالا 4 در 1

به طور کلی برچسب های اصالت در سایزهای گوناگون تولید می شوند تا بتوان آنها را بر روی محصولات ریز و درشت درج کرد. برچسب اصالت کالا 4 در 1 یکی از کاربردی ترین این نوع لیبل هاست. از آنجا که معمولا این نوع برچسب برای محصولات آرایشی و بهداشتی و برخی از انواع داروها طراحی و چاپ می شود، بسیار هم پرمصرف می باشد. اما نباید این نکته را از یاد برد که گرچه این نوع برچسب بسیار کوچک است، اما به طور کلی دارای مشخصه های استاندارد و مشخص لیبل های اصالت می باشد.

در واقع می توان گفت که تنها تفاوت لیبل اصالت کالا 4 در 1 با سایر برچسب های متداول اصالت کالا، در اندازه و سایز آن است. برچسب هایی که بر روی محصولاتی مثل انواع مدادهای آرایش و یا خط چشم ها و رژلب ها درج می شوند، از نوع همین برچسب ها می باشند. دقت داشته باشید که بر روی داروهایی که سایز کوچکی دارند نیز از برچسب اصالت با سایز 4 در 1 استفاده می کنند.

بیشتر بخوانید
برچسب اصالت کالا : ویژگی ها و روش استعلام

مشخصه های کلی برچسب اصالت 4 در 1

نکته ای که توجه به آن اهمیت دارد کیفیت برچسب اصالت 4 در 1 است. واقعیت این است که لیبل های اصالت در هر سایز و اندازه ای که چاپ می شوند باید کیفیت بالایی داشته باشند. این نوع برچسب نیز از این امر مستثنی نیست.

برچسب اصالت 4 در 1 از جنس کاغذ تهیه و چاپ می شود. اما نوشته ها و اطلاعاتی که بر روی آن درج می شوند، می توانند بسته به کیفیت کار جنس متفاوتی داشته باشند. معمولا از انواع ریبون های وکس، رزین و وکس رزین برای این قسمت استفاده می شود. همچنین جنس لایه اسکرچ درج شده بر روی لیبل اصالت نیز اهمیت فوق العاده ای دارد.

یک نکته مهم در مورد چاپ لیبل

به طور کلی لیبل اصالت کالا 4 در 1 در سه حالت مختلف طراحی و چاپ می شود. این سه حالت شامل حالت های تک ردیفه، چهار ردیفه و هفت ردیفه می شوند. هرچه تعداد ردیف ها بیشتر باشد، سرعت کار افزایش بیشتری پیدا کرده و در نتیجه سفارش مشتری در مدت زمان کمتری آماده می شود. اما اگر مشتری به هر دلیلی تقاضای چاپ برچسب اصالت در حالت تک ردیفه را داشته باشد، مسلما سرعت کار کاهش پیدا می کند. در چنین حالتی زمان تحویل سفارش طولانی تر خواهد شد.

بیشتر بخوانید
نرم افزار برچسب اصالت
استعلام برچسب اصالت وزارت بهداشت
استعلام برچسب اصالت وزارت بهداشت

قیمت چاپ برچسب اصالت کالا 4 در 1

جالب است بدانید که برخلاف تصور بیشتر افراد، هرچه سایز برچسب اصالتی که چاپ و تولید می شود، کوچک تر باشد، هزینه چاپ آن نیز بیشتر خواهد شد. در واقع برچسب اصالت کالا 4 در 1 چون سایز کوچکی دارد، در هنگام کار چاپ با میزان بیشتری از ضایعات همراه می شود. این امر باعث می شود که کار چاپ هم طولانی تر شود و هم اینکه سخت تر و طاقت فرساتر از چاپ انواع سایزهای دیگر باشد. دقت داشته باشید که این نوع سایز برچسب برای چاپ به ظرافت و دقت بیشتری هم نیاز دارد.

همه این عوامل در کنار یکدیگر موجب می شوند که هزینه و قیمت چاپ لیبل اصالت کالا 4 در 1 نه تنها کمتر از هزینه چاپ سایر سایزها نباشد، بلکه تا حدودی نیز گران تر خواهد بود.

چه اطلاعاتی بر روی برچسب درج می شوند؟

شاید تصور کنید که چون برچسب اصالت کالا 4 در 1 کوچک تر از سایر انواع برچسب های اصالت است، احتمالا میزان کمتری از اطلاعات بر روی آن درج خواهد شد. متاسفانه باید بگوییم که اشتباه می کنید. در واقع درست است که سایز این نوع برچسب کوچک است، اما همان ظاهر و طراحی را دارد که با استانداردهای وزارت بهداشت و سازمان غذا و داروی کشور هماهنگ است. معنای این سخن آن است که می توان بر روی این نوع برچسب انواع کدهای مهم، بارکد دو بعدی و نیز روش های استعلام برچسب اصالت کالا را مشاهده کرد. این اطلاعات عبارتند از:

  1. کد GTN یا شناسه تجاری فراورده.
  2. کد UID یا شناسه رهگیری و پیگیری محصول. این شناسه که 20 رقمی می باشد، درست زیر کد GTN قرار می گیرد. توجه داشته باشید که در شناسه رهگیری محصول فقط از اعداد استفاده شده است. ضمن اینکه این شناسه کاملا اختصاصی می باشد.
  3. کد LOT یا شناسه سری ساخت محصول. از این شناسه با عنوان بچ نامبر یا لات نامبر هم یاد می کنند.
  4. در زیر این سه شناسه تاریخ انقضای محصول مورد نظر قرار گرفته است.
  5. یکی از مهم ترین اطلاعاتی که بر روی برچسب اصالت کالا درج می شود، بارکد دو بعدی است. این بارکد را می توان به وسیله انواع بارکد خوان ها اسکن کرد و از اصالت کالای مورد نظر مطمئن شد.
  6. در پایین ترین قسمت برچسب اصالت کالا 4 در 1 یک لایه اسکرچ قرار دارد. مصرف کننده کالا تنها کسی است که اجازه دارد این لایه را خراشیده و کدی که زیر آن درج شده است را مشاهده کند. این کد به نام شناسه اصالت محصول شناخته شده و برای هر محصول به صورت اختصاصی تولید می شود. این همان شناسه مهمی است که به وسیله آن می توان استعلام اصالت کالا را دریافت کرده و از سلامت آن مطمئن شد.
  7. بر روی برچسب اصالت کالا در هر سایز و اندازه ای که چاپ شده باشد، می توان آدرس سامانه سازمان غذا و داروی کشور را مشاهده کرد. مصرف کنندگان می توانند با مراجعه به این سامانه یا اپلیکیشن آن، از اصالت کالای مورد نظر خود مطمئن شوند.
  8. شماره سامانه پیامکی سازمان غذا و دارو هم یکی دیگر از اطلاعات درج شده بر روی لیبل اصالت کالا می باشد. توجه داشته باشید که برای انجام استعلام اصالت کالا می توان شناسه اصالت محصول را به این شماره پیامک کرد.
  9. آخرین بخش برچسب اصالت کالا، شماره تلفن گویایی است که متعلق به سازمان غذا و دارو می باشد. باید توجه داشت که برای استعلام اصالت کالا می توان از این شماره نیز استفاده نمود.
بیشتر بخوانید
برچسب اصالت کالا سازمان غذا و دارو و اهمیت آن
لیبل اصالت کالا 4 در 1
لیبل اصالت کالا 4 در 1

منبع

    نظر شما چیست؟

    آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. زمینه های مورد نیاز علامت گذاری شده اند*