دسته بندی :

آخرین مطالب سایت

اینستاگرام ما

ما را فالو کنید

لیبل اصالت مواد شوینده و بهداشتی

چگونه برچسب اصالت کالا بگیریم

لیبل اصالت مواد شوینده و بهداشتی یکی از انواع لیبل اصالت کالا برای محصولات سلامت محور است که از سوی سازمان غذا و دارو صادر می گردد.

آشنایی با لیبل اصالت مواد شوینده و بهداشتی

در بازار امروز انواع متنوعی از محصولات مختلف وجود دارد. این محصولات تولید داخل یا وارداتی هستند و هر کدام قیمت و کیفیت متفاوتی دارند. این موضوع در مورد انواع محصولات شوینده و بهداشتی نیز صدق می کند. برخی شرکت ها و برندها با تولید محصولات با کیفیت، اعتماد مردم و مشتریان را به خود جلب کرده اند. مشتری به هنگام خرید، صرفا با دیدن برند معروف آن، به محصول اعتماد کرده و خرید خود را با اطمینان انجام می دهد. اما نکته این جاست که افراد متقلب و سودجو از این فرصت استفاده کرده و محصولات فاقد کیفیت را در بسته بندی مشابه محصولات برندهای معروف و خوش نام، به بازار روانه می کنند. پس در هنگام خرید، لازم است به فاکتورهای دیگری غیر از ظاهر محصول توجه شود. لیبل اصالت مواد شوینده و بهداشتی از جمله این فاکتورها هستند. در این مقاله با این لیبل، چیستی و کارکردهای آن آشنا خواهید شد.

برچسب اصالت کالا به عنوان ابزار نظارتی

مواد شوینده مانند انواع صابون و شامپو و مواد بهداشتی مانند انواع دستمال کاغذی، لوسیون ها، ماسک ها و کرم ها، جزو محصولات سلامت محور به شمار می روند. این محصولات به طور مستقیم بر سلامت انسان ها تاثیر می گذارند. بنابراین کیفیت و سلامت آنها اهمیت زیادی دارد. در ایران سازمان غذا و دارو، زیر مجموعه وزارت بهداشت، وظیفه نظارت بر تمام محصولات سلامت محور را بر عهده دارد. این سازمان برای نظارت و کنترل بهتر، لیبل اصالت کالا را طراحی و عرضه کرده است. طبق قانون، از اوایل سال 1390، درج این لیبل برای تمام محصولات سلامت محور از جمله مواد شوینده و بهداشتی الزامی شده است. نکته مهم در مورد لیبل اصالت کالا این است که عموم مردم با هوشیاری و آگاهی می توانند از طریق اطلاعات روی این لیبل، در نظارت بر محصولات بازار، دخیل باشند. برای کسب اطلاعات بیشتر، همچنان با ما همراه باشید.

بیشتر بخوانید
شناسه اصالت؛ نحوه تولید، استعلام و کاربردهای آن
لیبل اصالت مواد شوینده و بهداشتی
لیبل اصالت مواد شوینده و بهداشتی

لیبل اصالت مواد شوینده و بهداشتی چیست و چه کارکردی دارد؟

لیبل اصالت مواد شوینده و بهداشتی، مانند لیبل اصالت سایر کالاهای سلامت محور، برچسبی کوچک و سفید، با حاشیه های زرد و نوشته های مشکی است. این نوشته ها شامل شناسه های منحصر به فردی هستند که جهت استعلام، شناسایی و رهگیری محصول به کار می روند. کد تجاری محصول (GTIN)، شناسه رهگیری 20 رقمی (UID)، سری تولید (LOT)، تاریخ انقضا (EXP) و شناسه اصالت 16 رقمی که در گوشه سمت راست لیبل با یک لایه محافظ پوشانده شده، اطلاعات مهم روی لیبل اصالت هستند. همچنین شماره سامانه پیامکی، تلفن گویا و آدرس سامانه غذا و دارو روی لیبل چاپ شده اند.

وقتی خریدار از طریق سامانه سازمان غذا و دارو و یا سامانه پیامکی لیبل اصالت کالا، شناسه اصالت یکتای محصول را استعلام می کند، می تواند به اطلاعات شناسنامه محصول دست یابد. در این صورت می تواند اصل یا تقلبی بودن محصول را شناسایی نماید. بنابراین اولین کارکرد مهم این لیبل، توانایی تشخیص محصول اصلی و اطمینان از کیفیت است.

لیبل اصالت نشان می دهد محصول مورد نظر تحت نظارت ارگان های مسئول قرار داشته و از کیفیت لازم برخوردار است. یکی از ارگان های مسئول، اداره گمرک است. فقط محصولات وارداتی که طبق سامانه های گمرکی، با رعایت تشریفات قانونی وارد کشور شده اند، حق دریافت لیبل اصالت را دارند. بنابراین یکی از کارکردهای مهم لیبل اصالت مواد شوینده و بهداشتی، جلوگیری از قاچاق کالا است. این امر شوم، صدمات سنگینی به اقتصاد و چرخه تولید ملی وارد می کند. بنابراین در تمام کشورها قوانین و سیاست های جدی برای جلوگیری از آن وجود دارد.

بیشتر بخوانید
لیبل اصالت تجمیعی و تفاوت آن با برچسب اصالت کالا
برچسب اصالت مواد شوینده و بهداشتی
سازمان غذا و دارو متولی لیبل اصالت

نحوه دریافت لیبل اصالت مواد شوینده و بهداشتی

همان طور که تاکید شد، طبق قانون جمهوری اسلامی ایران، تمام محصولات سلامت محور باید مجهز به لیبل اصالت باشند. بنابراین تمام واحدهای تولید و واردات محصولات سلامت محور موظف به دریافت مجوزهای لازم و لیبل اصالت کالا برای تمام محصولات خود هستند. بر این اساس تمام مواد شوینده و بهداشتی، به شرط دارا بودن لیبل اصالت مواد شوینده و بهداشتی حق توزیع در بازار را دارند.

متقاضی لیبل اصالت مواد شوینده و بهداشتی، باید در ابتدا مجوزهای لازم را از سازمان های مربوطه، از جمله وزارت بهداشت و اداره گمرک دریافت نماید. همچنین در سامانه سازمان غذا و دارو ثبت نام نموده و اطلاعات مربوط به کالاهای خود را به صورت فایل های اکسل در اختیار سازمان قرار دهد. این سازمان با توجه به مشخصات کالاها و واحد متقاضی، پیش کد یکتا صادر می کند. شناسه رهگیری بر اساس پیش کد تعیین می شود.

بهترین راه برای تهیه لیبل های مورد نیاز، مراجعه به شرکت های متخصص در تولید و چاپ لیبل است. این شرکت ها برای تولید لیبل اصالت مورد تایید سازمان غذا و دارو، از تجهیزات و تجربه کافی برخوردارند. یکی از ضروریات برای تولید لیبل، نرم افزارهای تولید کدهای منحصر به فرد است. این کدها باید به صورت تصادفی و بر اساس کد مخصوص متقاضی لیبل در تعداد زیاد، تولید شوند.

بیشتر بخوانید
شناسه UID چیست و چگونه می توان آن را تولید و دریافت کرد؟
برچسب اصالت خام مواد شوینده و بهداشتی
تولید و چاپ لیبل اصالت کالا

شرکت های تولید و چاپ لیبل علاوه بر تهیه لیبل مورد نیاز متقاضیان، در تعداد و ابعاد مورد نظر، می توانند مراحل ثبت نام و دریافت مجوز و پیش کد را نیز انجام دهند. در این صورت دریافت لیبل مورد نیاز با سرعت بیشتری انجام می پذیرد. شرکت کیمیا تجارت سبز با برند اصالت چاپ، افتخار دارد با تکیه بر تجربه خویش در تولید و چاپ لیبل، به متقاضیان مشاوره تخصصی، رایگان و شبانه روزی ارائه دهد.

نحوه استفاده از لیبل اصالت و استعلام آن

لیبل اصالت مواد شوینده و بهداشتی، مانند سایر لیبل های اصالت دارای کدهای منحصر به فرد است. بعد از استعلام از مراجع مورد تایید، کدها باید نشان دهنده مشخصات همان واحد کالا باشند. دقت داشته باشید که لیبل های تقلبی، ظاهر کاملا مشابه با لیبل های اصلی دارند. تفاوت هنگامی ظاهر می شود که کد روی لیبل را از طریق سامانه پیامکی 20008822، یا سامانه سازمان غذا و دارو به آدرس https://ttac.ir/Inquiry، استعلام نمایید. اگر لیبل و محصول اصلی باشند، با این استعلام به شناسنامه محصول دست خواهید یافت.

اگر عموم مردم نسبت به این نوع لیبل، ضرورت و کارکردهای آن آشنا باشند، می توانند ضمن تشخیص محصول اصلی از تقلبی، از سلامت و اقتصاد خود و جامعه حفاظت نمایند. همچنین با گزارش موارد تقلب به ارگان های مسئول، در نظارت بهتر تاثیرگذار باشند. تنها در این صورت لیبل اصالت می تواند وظیفه خود را به خوبی ایفا نماید.

بیشتر بخوانید
نرم افزار برچسب اصالت

عبارات مرتبط با این نوشتار: محصولات شوینده و بهداشتی، لیبل اصالت کالا، تولید و چاپ لیبل، سامانه پیامکی لیبل اصالت کالا


فهرست منابع:

  1. شرکت چاپ برچسب اصالت سلامت دارو
  2. شرکت خدمات برچسب اصالت پاپیروس
  3. شرکت چاپ لیبل پیشتازان اصالت

 

    نظر شما چیست؟

    آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. زمینه های مورد نیاز علامت گذاری شده اند*