دسته بندی :

آخرین مطالب سایت

اینستاگرام ما

ما را فالو کنید

نرم افزار برچسب اصالت

نرم افزار برچسب اصالت

اگر قصد دارید در زمینه تولید یا واردات محصولات سلامت محور فعالیت کنید، نیاز به نرم افزاری دارید که بتوانید از طریق آن برچسب اصالت را طراحی و تولید کنید. در واقع نرم افزار برچسب اصالت برای تولید دو کد اصلی UID و نیز شناسه اصالت به کار می رود. این نرم افزار باعث می شود که کدها تبدیل به فایل xml شوند.

نرم افزار برچسب اصالت
نرم افزار برچسب اصالت

نرم افزار لیبل اصالت و بانک اطلاعاتی آن

اگر با نرم افزار لیبل اصالت کار کرده باشید، می دانید که این نرم افزار نیازمند یک بانک اطلاعاتی است. هرچه این بانک قدرتمندتر باشد، قابلیت نرم افزار بیشتر خواهد بود. در واقع این بانک اطلاعاتی برای نگهداری اطلاعاتی به کار می رود که مربوط به کد UID و شناسه اصالت محصولاتی هستند که برچسب اصالت کالای آنها از طریق این نرم افزار تولید می شود. دقت داشته باشید که امکان داشتن گزینه بازیابی اطلاعات برای این بانک اطلاعاتی وجود دارد.

زمانی متوجه اهمیت بانک اطلاعاتی نرم افزار لیبل اصالت کالا می شویم که تعداد شناسه ها و کدهای تولید شده توسط این نرم افزار رو به افزایش گذارد. در چنین حالتی بانک اطلاعاتی باید این توانمندی را داشته باشد که با ذخیره کدهای تولید شده، هر بار که قرار به تولید کد جدیدی است، آن را با کدهای قبلی مقایسه کند. بنابراین هرگز احتمال تولید کد و شناسه تکراری وجود نخواهد داشت. دقت داشته باشید که پروسه ذخیره شناسه های تولید شده همیشه باید انجام بگیرد.

بیشتر بخوانید
برچسب اصالت کالا سازمان غذا و دارو و اهمیت آن

نکته مهم در مورد بانک اطلاعاتی که برای نرم افزار برچسب اصالت کالا مناسب است، نوع آن است. در واقع این دیتابیس باید حتما از نوع SQ Server باشد. دلیل این امر هم قابلیت ها و امکانات متعددی است که این نوع دیتابیس دارد. ضمن اینکه حافظه بسیار قدرتمندی داشته و می تواند حجم زیادی از اطلاعات و داده ها را در خود ذخیره کند.

نرم افزار لیبل اصالت
نرم افزار لیبل اصالت

مشخصه های کلی نرم افزار برچسب اصالت کالا

یکی از اصلی ترین مشخصه های نرم افزار برچسب اصالت کالا، امکان دسترسی همزمان کاربران است. این امکان باید به گونه ای طراحی شود که کاربران بتوانند به صورت نامحدود به دیتابیس دسترسی داشته باشند. این امر به خاطر آن است که در وقت صرفه جویی کرده و البته فرایند تولید شناسه و کدهای UID و اصالت سریع تر پیش برود.

یکی دیگر از مشخصه های اصلی این نوع نرم افزار عدم پیچیدگی در هنگام کار کردن با آن است. در واقع کاربران می توانند به راحتی نرم افزار لیبل اصالت را نصب و راه اندازی کرده و به آسانی با آن کار کنند. اما این امر به معنای عدم وجود امکانات و قابلیت های کافی نیست. بلکه این نرم افزار کاملا طبق استانداردهای وزارت بهداشت طراحی شده است و همه نیازهای کاربران را برآورده می سازد. توجه داشته باشید که سرعت کارکرد آن نیز بسیار بالاست و کاربران زیادی می توانند به صورت نامحدود و البته همزمان با آن کار کنند. در حقیقت تا حدود 500 شرکت می توانند به صورت همزمان از این نرم افزار بهره مند شده و از امکانات آن استفاده کنند.

بیشتر بخوانید
شناسه UID چیست و چگونه می توان آن را تولید و دریافت کرد؟

نکته بسیار مهم آن است که قیمت نرم افزار برچسب اصالت کالا، نسبت به امکانات و قابلیت هایی که به کاربران خود ارائه می کند، بسیار مقرون به صرفه و ارزان است.

از دیگر امکانات و ویژگی های این نرم افزار قدرتمند نحوه ثبت سفارش در آن است. این کار بسیار راحت بوده و به دو شکل انجام می گیرد. در یک روش ثبت سفارش به صورت کاملا دستی انجام می شود. در چنین حالتی همه مراحل به صورت دستی انجام می شوند. بنابراین باید اطلاعات را یکی یکی تایپ و سپس وارد سیستم کرده و ثبت نمود. در روش دیگر به صورت اتوماتیک ثبت سفارش انجام می گیرد. در این روش همه کارها با فشار دادن یک دکمه و به صورت اتوماتیک انجام می شود.

نکته مهم آن است که در روش اول، نه تنها سرعت ثبت سفارش به شدت کاهش پیدا می کند، بلکه ممکن است به خاطر خطای انسانی، میزان دقت نیز کم شود. در نتیجه فرایند ثبت و انجام سفارش بسیار طولانی می شود.

نحوه تولید کد UID یا شناسه رهگیری

نرم افزار برچسب اصالت قابلیت تولید کد UID را دارد. این کد در واقع از 20 عدد تشکیل می شود. پنج عدد ابتدایی آن، نشان دهنده شرکتی هستند که وارد کننده یا تولید کننده محصول می باشد. رقم ششم سطح بسته بندی محصول را نشان می دهد که می تواند بین 1 تا 9 باشد.

بیشتر بخوانید
لیبل اصالت برنج | تشخیص و خرید برنج با کیفیت و سالم

اما نکته اصلی در مورد تولید شناسه رهگیری، تولید چهارده رقم پایانی آن است که به صورت کاملا تصادفی توسط نرم افزار لیبل اصالت طراحی و تولید می شوند. دقت داشته باشید که این چهارده رقم اصلی ترین قسمت این کد هستند، چون موجب منحصر به فرد شدن محصول می شوند.

در ادامه کد UID تولید شده، به صورت فایل xml درآمده و کاربر امکان دسترسی به آن را دارد. اما در هنگام چاپ باید فرمت این فایل را به اکسل تغییر دهید که خود نرم افزار آن را انجام می دهد. یادتان باشد که این شناسه ابتدا باید تایید شود، سپس می توان آن را چاپ کرده و آن را به کار برد.

لیبل اصالت
لیبل اصالت

تولید شناسه اصالت یا کد IRC

واقعیت این است که شناسه اصالت مهم ترین شناسه ای است که باید حتما بر روی برچسب اصالت کالا درج شود. در واقع از این شناسه برای استعلام برچسب اصالت کالا استفاده می کنند. این کد شانزده رقمی باید به صورت کاملا تصادفی و اختصاصی برای کالا انتخاب شود و بنابراین فرایند تولید آن بسیار شبیه فرایند تولید شناسه رهگیری است. به این ترتیب که پنج رقم ابتدایی آن شرکتی را معرفی می کنند که واردکننده یا تولید کننده این محصول است. عدد ششم همیشه بین 1 تا 9 انتخاب شده و سطح بسته بندی کالا را نشان می دهد.

بیشتر بخوانید
خرید لیبل وزارت بهداشت + راهنمای کامل

دقت داشته باشید که شناسه اصالت نیز در نرم افزار برچسب اصالت به صورت فایلی با فرمت xml تولید می شود و برای چاپ باید به فرمت اکسل درآید. نکته مهم آن است که این کد نیز مانند کد UID حتما باید به وسیله سازمان غذا و داروی کشور تایید شود.

برای چاپ برچسب اصالت و لیبل‌های خام  و سایر خدمات مرتبط با چاپ لیبل و خرید انواع لیبل خام و ریبون مورد نیاز در زمان کوتاه و با کیفیت بالا، می‌توانید از شرکت کیمیا تجارت سیب سبز (اصالت چاپ) کمک بگیرید. شرکت شرکت کیمیا تجارت سیب سبز با برند اصالت چاپ، با سال‌ها تجربه و همکاری با برندهای معتبر کشور در زمینه چاپ لیبل و برچسب، فروش انواع لیبل، اسکرچ و ریبون برای کمک به شما آماده است.

منبع: https://salamatdarou.com/%D9%84%DB%8C%D8%A8%D9%84-%D8%A7%D8%B5%D8%A7%D9%84%D8%AA/faq/labelesalat-software/

 

 

    نظر شما چیست؟

    آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. زمینه های مورد نیاز علامت گذاری شده اند*