دسته بندی :

آخرین مطالب سایت

اینستاگرام ما

ما را فالو کنید

مجوز ترخیص یا LC چیست؟

مجوز ترخیص یا LC

در این محتوای کوتاه با مجوز ترخیص یا LC آشنا خواهید شد. این مجوز توسط اداره گمرک برای شرکت های وارد کننده کالا صادر می شود.

آشنایی مختصر با مجوز ترخیص یا LC

تمام فعالان حوزه صادرات و واردات کالا، از اهمیت مدارک و مجوزهای این امر اطلاع دارند. در این محتوای کوتاه با یکی از مجوزهای مهم این حوزه آشنا می شوید.

LC چیست؟

مجوز ترخیص یا LC، یکی از مجوزهای مهمی است که اداره گمرک جهت ترخیص کالاها، به واحدها و شرکت های وارد کننده ارائه می کند. LC مخفف عبارت License Code بوده و کدی 8 رقمی است. این اصطلاح با نام های دیگری مانند کد کوتاژ یا شناسه اظهار هم شناخته می شود. این کد باید در فرم سفارش با فرمول (شناسه  اظهار- 99000) جایگذاری گردد.

مجوز ترخیص یا LC یک مجوز قانونی است که به واحدهای وارد کننده کالاها اعطا می شود تا بتوانند کالاهای خود را از مرزهای کشور وارد کنند. این مجوز توسط اداره گمرک صادر می شود و به واحدها کمک می کند تا با رعایت قوانین و مقررات مربوط به واردات کالاها، اقدام به ترخیص آنها نمایند.

<yoastmark class=

دلایل اهمیت مجوز ترخیص

مجوز ترخیص باعث می شود که واحدهای وارد کننده قادر باشند کالاهای خود را به صورت قانونی و با رعایت مقررات و قوانین مربوطه به کشور وارد کنند. این مجوز تضمین می کند که کالاها با ارزشی که وارد می شوند، مطابق با استانداردهای معتبر و قوانین مربوط به بهداشت عمومی و ایمنی کشور هستند.

بیشتر بخوانید
لیبل اصالت برنج | تشخیص و خرید برنج با کیفیت و سالم

نحوه دریافت مجوز ترخیص یا LC

برای دریافت مجوز ترخیص یا LC، واحدهای وارد کننده باید از اداره گمرک درخواست ارائه دهند و مدارک لازم را تهیه کنند. این مدارک شامل اطلاعات مربوط به کالاهای مورد نظر، مبدا کالا، مقدار واردات، ارزش کالا و سایر اطلاعات مربوط به واردات است. بعد از بررسی و تایید این مدارک، اداره گمرک مجوز ترخیص را صادر می کند.

مجوز ترخیص از اهمیت بسیاری برخوردار است. این مجوز به واحدهای وارد کننده اطمینان می دهد که کالاهای آنها با رعایت قوانین و مقررات مربوطه وارد شده اند و قابلیت ترخیص دارند. همچنین، این مجوز به اداره گمرک کمک می کند تا کنترل بر واردات کالاها را داشته باشد و از واردات غیرقانونی و کالاهای ناسازگار با استانداردهای معتبر جلوگیری کند.

در نهایت، مجوز ترخیص یا LC یکی از اصلی ترین مجوزهایی است که واحدهای وارد کننده باید دارای آن باشند تا بتوانند کالاهای خود را به صورت قانونی و با رعایت قوانین و مقررات وارد کنند. این مجوز اهمیت زیادی در حفظ صحت و سلامت عمومی کشور و همچنین کنترل بر اصالت کالا را دارد.


منبع

    نظر شما چیست؟

    آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. زمینه های مورد نیاز علامت گذاری شده اند*