دسته بندی :

آخرین مطالب سایت

اینستاگرام ما

ما را فالو کنید

سامانه پیامکی لیبل اصالت کالا

سامانه پیامکی لیبل اصالت کالا

برای اطمینان از کیفیت و اصالت انواع محصولات کافی است شناسه اصالت 16 رقمی بارکد کالا را به سامانه پیامکی لیبل اصالت کالا پیامک کنید…

با سامانه پیامکی لیبل اصالت کالا و کاربرد آن آشنا شوید

در هنگام خرید محصولات غذایی، بهداشتی، آرایشی و دارویی، حتما لیبل اصالت کالا را مشاهده نموده اید. این لیبل کوچک سفید رنگ، حاوی اطلاعات مهمی است که به خریدار در مورد کیفیت، سلامت و اصالت محصول اطمینان خاطر می دهد. بارها شنیده ایم که محصولات تقلبی در بسته بندی مشابه اصل، روانه بازار شده اند. شاید خودتان هم تا کنون از چنین محصولات بی کیفیتی خریداری کرده اید. لیبل اصالت کالا برای جلوگیری از چنین مشکلاتی از سوی سازمان غذا و دارو عرضه شده است. برای استعلام و اطمینان از محصول، روش های مختلفی وجود دارد که ساده ترین آن سامانه پیامکی لیبل اصالت کالا است. در این مقاله راجع به این سامانه، نحوه استفاده از آن و نکات مهم مربوط به آن صحبت خواهیم کرد.

سامانه پیامکی لیبل اصالت کالا
سامانه پیامکی لیبل اصالت کالا

لیبل اصالت کالا چیست؟

در ابتدای مقاله لازم است در مورد چیستی و اهمیت لیبل اصالت کالا صحبت کنیم. لیبل اصالت کالا، برچسبی کوچک، سفید با حاشیه های زرد و نوشته های مشکی است. این لیبل دارای کدهای منحصر به فردی است که می توان آنها را رهگیری کرد و کارکردهای فراوانی برای مردم و جامعه دارد، از جمله ممانعت از توزیع محصولات تقلبی و بی کیفیت، جلوگیری از قاچاق کالا و محافظت از سلامت و اقتصاد جامعه. زیرا محصولاتی که لیبل اصالت کالا را همراه خود دارند، از فیلترهای مختلف نظارتی عبور کرده و مجوزها و استانداردهای لازم را دریافت نموده اند.

بیشتر بخوانید
برچسب اصالت سازمان غذا و دارو و نحوه دریافت آن

توجه داشته باشید سودجویان و متقلبان از ناآگاهی مردم نسبت به لیبل اصالت کالا سوء استفاده کرده و با چاپ و درج لیبل تقلبی، خریداران را گمراه می کنند. در شکل زیر لیبل اصالت کالا و محل قرارگیری شناسه های مهم آن، یعنی شناسه رهگیری و شناسه اصالت را مشاهده می فرمایید. در گوشه سمت چپ لیبل، روش های استعلام چاپ شده است که عبارتند از تلفن گویا، سامانه پیامکی لیبل اصالت کالا و آدرس سامانه سازمان غذا و دارو. در ادامه راجع به نحوه استعلام صحبت خواهیم کرد.

لیبل اصالت
لیبل اصالت کالا

اطمینان از کیفیت محصول با سامانه پیامکی

هر زمان صحبت از لیبل اصالت کالا به میان می آید، ضرورت و اهمیت استعلام شناسه های آن نیز مورد تاکید قرار می گیرد. اگر لیبل قابل رهگیری نباشد، عملا بی فایده خواهد بود. زیرا چاپ و درج لیبل تقلبی برای همه سودجویان و سوداگران آسان است.

برای استعلام شناسه های منحصر به فرد روی لیبل اصالت کالا، روش های مختلفی وجود دارد. از آن جایی که مرجع اصلی برای صدور شناسه کالا و شناسه رهگیری محصولات سلامت محور، سازمان غذا و دارو است، مرجع استعلام نیز همین سازمان است. استفاده از اپلیکیشن کنترل اصالت و استعلام از طریق سامانه سازمان غذا و دارو، دو روش مطمئن برای استعلام و شناسایی محصول هستند. اما استفاده از این روش ها به اینترنت و گوشی هوشمند نیاز دارد. ممکن است برای برخی افراد در برخی موقعیت ها، چنین شرایطی فراهم نباشد. از این رو با استفاده از سامانه پیامکی لیبل اصالت کالا، می توان به سادگی و راحتی کدهای مربوطه را استعلام نمود.

بیشتر بخوانید
لیبل اصالت مکمل های دارویی، غذایی و ورزشی

معرفی سامانه پیامکی لیبل اصالت کالا

علاوه بر محصولات سلامت محور، برای بسیاری از محصولاتی که امکان تقلب در آنها زیاد است، لیبل اصالت کالا صادر می شود. برخی از این کالاها عبارتند از: گوشی های هوشمند، قطعات خودرو، لوازم خانگی و تجهیزات پزشکی. نکته جالب توجه این است که سامانه پیامکی لیبل اصالت کالا برای تمام محصولات دارای لیبل اصالت کالا، یکسان است. این سامانه با شماره 20008822، می تواند در شناسایی اصل یا تقلبی بودن محصول به شما کمک کند. برای این منظور کافی است شناسه اصالت 16 رقمی محصول را که روی لیبل چاپ شده، برای این شماره ارسال کرده و در کمتر از یک دقیقه نتیجه را دریافت نمایید.

در مورد محصولات سلامت محور، نتیجه پیامک، اگر محصول اصل باشد حاوی این اطلاعات خواهد بود: نام کامل فرآورده، کد Lot و تاریخ انقضا. در انتهای پیامک تاکید شده «در صورت یکی بودن اطلاعات با فرآورده، اصالت مورد تاکید است.» یعنی بعد از اینکه نتیجه سامانه پیامکی لیبل اصالت کالا را دریافت نمودید، حتما باید اطلاعات آن را با اطلاعات محصول مورد نظر مطابقت دهید. دقت داشته باشید کد Lot و تاریخ انقضا روی برچسب اصالت کالا با نتیجه سامانه پیامکی یکسان باشد.

نتیجه پیامک اگر محصول اصلی نباشد به این صورت خواهد بود: «در صورتی که کد را به درستی وارد کرده باشید، این فرآورده غیر اصلی است.»

بیشتر بخوانید
استعلام لیبل اصالت کالا و روش های انجام آن
سامانه پیامکی لیبل اصالت کالا
تنها شماره سامانه پیامکی لیبل اصالت کالا

جعل سامانه پیامکی لیبل اصالت کالا

همان طور که امکان جعل محصول، جعل برند و جعل لیبل اصالت امکان پذیر است، جعل در سامانه پیامکی لیبل اصالت کالا هم امکان پذیر است. همان طور که اشاره شد، شماره مورد تایید برای استعلام تمام محصولات دارای لیبل اصالت کالا در جمهوری اسلامی ایران، تنها سامانه پیامکی، شماره 20008822 است.

افراد متقلب شماره های مشابه دیگری را به عنوان سامانه پیامکی لیبل اصالت کالا، روی محصول خود درج می کنند. خریدار با استعلام از این شماره ها، به اطلاعات غلط در مورد محصول رسیده و به اشتباه تصور می کند محصول مورد نظر اصلی و با کیفیت است.

نکات مهم این مقاله برای اطمینان از کیفیت محصول

زمانی که قصد خرید محصولی را دارید، کیفیت محصول برای شما اهمیت زیادی دارد. این موضوع به ویژه برای برخی محصولات مانند محصولات غذایی، دارویی، آرایشی و بهداشتی اهمیت بیشتری دارد. زیرا این نوع محصولات به طور مستقیم بر سلامتی انسان ها تاثیر می گذارد. تمام محصولات سلامت محور که اجازه توزیع در بازار را دارند، به لیبل اصالت کالا مجهز هستند.

در هنگام خرید به سه نکته اساسی دقت فرمایید. اول اینکه محصول دارای لیبل اصالت کالا باشد. ثانیا لازم است لایه محافظ روی لیبل را تراشیده و شناسه اصالت 16 رقمی را استعلام کنید. این استعلام به راحتی از طریق سامانه پیامکی برچسب اصالت کالا امکان پذیر است. توجه داشته این شماره روی لیبل هم حک شده است و فقط در صورتی که 20008822 باشد، مورد تایید خواهد بود. در غیر این صورت محصول تقلبی است. کد 16 رقمی را برای این سامانه پیامک کرده و به نتیجه دقت نمایید. نکته سوم این است که اطلاعات دریافت شده را با اطلاعات محصول انطباق دهید. این اطلاعات باید با اطلاعات روی محصول یکسان باشد.

بیشتر بخوانید
نرم افزار برچسب اصالت

منابع

  • سامانه پیامکی لیبل اصالت کالا

  • اصالت کالا و روش های استعلام آن

    نظر شما چیست؟

    آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. زمینه های مورد نیاز علامت گذاری شده اند*